Appenta software eenvoud

Diensten

Vragen die u mogelijk heeft waarbij Appenta u van dienst kan zijn:

Mijn project loopt niet lekker. Hoe krijg ik dit weer goed op gang?

Een project is meer dan een verzameling mijlpalen. Het gaat om de mensen waarvan een andere werkwijze wordt verwacht. Denk bijvoorbeeld aan de invoering van een nieuw ICT systeem. Mensen gaan dit gebruiken als het voordelen voor hen heeft. Als de voordelen elders liggen, of pas op de langere termijn, dan is invoering geen sinecure. Door uit te gaan van de waarden Eenvoud, Overzicht en Samen breng ik de situatie in kaart en bepalen we de juiste vervolgacties. Ik kan daarin de rol van project- of programmamanager oppakken, maar ook een rol op het grensvlak van het projectteam en de vertegenwoordiging van de (toekomstige) gebruikers past mij goed.

Mijn mensen zijn goed in hun vak, maar niet in het verkopen ervan. Hoe krijg ik de toegevoegde waarde van mijn dienstverlening goed voor het voetlicht?

Veel zorgorganisaties werken in het sociaal domein met raamovereenkomsten met gemeenten. De overeenkomst geeft een kader waarbinnen zorgmedewerkers met wijkconsulenten van de gemeente afstemmen over de juiste inzet voor burgers die dat nodig hebben. Om deze wijkconsulenten en burgers de juiste keuzemogelijkheden te bieden is het belangrijk dat zorgmedewerkers hun toegevoegde waarde helder formuleren. In twee dagdelen train ik een groep zorgmedewerkers in ‘commercieel communiceren’.

Ik heb een strategisch vraagstuk. Hoe krijg ik dit zodanig concreet dat de organisatie hiermee aan de slag kan?

Zal ik extra investeren om verliesgevende activiteiten rendabel te krijgen? Zal ik intensief samen gaan werken met een andere organisatie? Zo maar twee strategische vraagstukken die niet eenvoudig te beantwoorden zijn. Met behulp van interviews, analyse, workshops en literatuuronderzoek maak ik globale situaties concreet en wazige situaties helder. Ik stel scenario’s op met hun voor- en nadelen, zodat de organisatie een heldere keuze voorgelegd kan krijgen.

Hoe breng ik productontwikkeling, communicatie, contractering, financiën en de dagelijkse praktijk in lijn met elkaar?

Vaak is één van bovenstaande gebieden leidend in een ontwikkeling. Een groep mensen heeft een nieuwe dienstverlening of product ontwikkeld en wil graag dat het toegepast gaat  worden; de opdrachtgever stelt in het dienstverleningscontract nieuwe eisen waarvoor ontwikkeling nodig is; de huidige dienstverlening is financieel niet meer voldoende rendabel waardoor bezuiniging op de kosten wordt voorgesteld. Toch moeten productontwikkeling, communicatie, contractering, financiën én de dagelijkse praktijk gezamenlijk betrokken zijn om innovatie concreet door te kunnen voeren. In vele rollen ben ik de afgelopen jaren betrokken bij vernieuwing in het sociaal domein. Als kwartiermaker heb ik een nieuw team ingericht en als accountmanager legde ik de verbinding tussen de interne ontwikkelingen en de externe vraagstukken.

Appenta biedt de volgende dienstverlening:

  • Begeleiden van organisatie verandertrajecten;
  • Project- of programmamanagement met een hoge organisatorische complexiteit;
  • Advisering aan directie/management op het gebied van strategie, marketing, verkoop en informatievoorziening;
  • Interim inzet in management, accountmanagement (verkoop en inkoop) of informatiemanagement.